середа, 18 березня 2015 р.

Розробка уроку в 3 класі




 Лексичні та граматичні ігри
на уроках англійської мови
у 3 класі
                    

Тема. Лексичні та граматичні ігри на уроках англійської мови.
Мета:  освітня: проконтролювати засвоєння знань, повторити вивчені лексичні та граматичні знання з теми «Погода», «Тварини», «Кольори», «Алфавіт» та «Цифри»; формувати навички монологічного мовлення на рівні мікро висловлювання; повторити читання звуків [d], [r], [k], [d], [f], [t];
розвиваюча: розвивати у дітей позитивні емоції, пізнавальний інтерес, мовну реакцію, сприяти розвитку самостійного мислення;
    виховна:виховувати культуру спілкування та почуття толерантності до товаришів.
Обладнання: підручник, таблиці «З’єднай та відгадай», магнітофонні записи пісень, картинки, м’ячик.


Хід уроку

Greeting     -     T. Good morning, pupils!
andQim     -     P. (Good morning, teacher!)
-           T. Let’s greet leach other.Let’s sing the song “What is your name?”
(Діти співають пісню)
P.        What is your name?
           My name is Harry.
           What is your name?
           My name is Mary.
           What is your name?
           My name is  Vick.
           What is your name?
           My name is Nick.
           Hello, Nick.
           Hello, Mary.
           Hello, Vick.
           Hello, Harry.
T. –  Red, yellow, green and, blue. Hello, Lera, how are you?
P. -   I am fine. Thank you.
T. -   I am glad to see you!
P. -   I am glad to see you too!
T. -  Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. На цьому уроці ми будемо співати пісні, грати у ігри, працювати у парах, у командах. А для команд нам потрібні хто? Правильно  -  командири! Отже, поділилися на команди, вибрали капітанів та римівку команди. Отже, давайте привітаємо один одного римівкою і розіграємо діалог знайомства.

-           Hello.
-           Hi.
-           What is your name?
-           My name is … (відповідає кожна команда).
-           Where are you from?
-           I am from …
-           Good luck.
-           Отже наша гра складається з кількох завдань, а саме: ми повторимо кольори, розмальовуючи малюнки, цифри від 1-10, лексику вивчених уроків, назву тварин та пісні.
-           Почали! А чи вмієте ви рахувати по-англійські? Зараз подивимось! Countfrom 1 – 10. А ось ці картинки допоможуть пригадати рахувалочки. (Учитель показує картинки і кожного разу запитує: «Що це?» (Whatisthis?). Учні відповідають(This is a shoe, a door, a chick, a plate, a pen
One, two: look at the shoe.
Three, four: look at the door.
Five, six: look at the chicks.
                   Seven, cight:  look at the plate.
                   Nine, ten: look at the pen.
-           Welldone, кожна команда отримує один бал за одну правильну відповідь). Тепер переходимо до наступного завдання “Colours”.
-           А чи знаєте ви назви кольорів англійською мовою? Так. Тоді допоможіть мені розмалювати малюнки. (Кожна команда отримує малюнок, на якому зображені предмети та на них є цифри, які вказують, яким кольором потрібно їх потрібно розмалювати).
-           У вас є 5-7 хвилин. Бали будуть виставлятися за швидкість та за правильність. Отже, працюємо! Start!(По закінченню судді виставляють бали).
-           The third task is “Opposites”.
Цьому завданні ми перевіримо і дізнаємось, як ви вивчили попередні теми, а особливо «прикметники». Ваше завдання: одна з команд кидає м’яч іншій, вимовляючи при цьому будь-який прикметник. Інша команда ловить м’ячик і говорить протилежне за значенням слово.
Наприклад, black  -  white,
                   big  - small,
                   beautiful  -uglyтощо.
За кожне правильно сказане слово команда отримує один бал. Letsstart!  (Під час гри судді ставлять бали командам).
-           Well done! Treated! You know the words!
-           The next task is “Animals”!  Кожна команда отримує картку, на якій треба позначити, де знаходиться яка тварина, підписати її. За кожну правильну відповідь команда отримує один бал.
-           Are you tired? Let’s do some physical activity.
Pick up, put down.
Stand up, turn around.
Clap left, clap right.
Clap up, clap down.
Turn around, sit down.
Touch something… black, red, white.
         Поки наші судді підбивають результати давайте закінчимо наш урок пісенькою, яку ми знаємо! Let’s sing!
-           If you happy and you know it
Clap your hands
If you happy and you know it
Clap your hands
If you happy and you know it
And you really want to show it
If you happy and you know it
Clap your hands.

-           Ось і визначили переможців і наш урок-гра підійшов до кінця! Сподіваюсь, що вам урок сподобався.
Our lesson is over! Good bye, see you soon!




                                                     Вище благо досягається
                                                     На основі повного
                                                     Фізичного та розумового здоров’я.
                                                                           Марк Туллій Цицерон
На сучасному етапі людина,її життя і здоров’я визначається як найвищі людські цінності,бо саме вони є показником цивілізованості суспільства, головним критерієм ефективності діяльності всіх сфер.
Стає очевидною потреба зміни ставлення до здоров’я дитини в системі освіти.
Здоров’я - зберігаюча педагогіка, з одного боку, має сформувати в учнів спеціальні знання, вміння, навички збереження і зміцнення свого здоров’я, створення індивідуального здорового способу життя, а з іншого,передбачати в педагогічних технологіях можливості здійснення самостійних спроб удосконалення себе, свого тіла, психіки, емоцій, працювати над розвитком своїх комунікативних здібностей, виховувати гуманне ставлення до світу, до оточення, до самого себе.
  Під здоров’є-зберігаючими технологіями вчені пропонують розуміти:
- сприятливі умови навчання дитини в школі(відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог, методи навчання та виховання);
- оптимальну організацію навчального процесу(відповідно до вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм);
- повноцінний та раціонально організований руховий режим.
Отже, сучасний урок англійської мови має бути здоров’є-зберігаючим, здоров’єформуючим,здоров’єзміцнюючим,спрямованим на формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя , учити культури здоров’я на засадах розвитку життєвих навичок. Такий підхід до сучасного уроку зобов’язує вчителя бути взірцем здорової людини.

           Здоров’є-зберігаючі технології на уроках англійської мови
Іноземна мова, за данними досліджень психологів, педагогів та медиків, належить до групи найбільш важких предметів, що вимагають значного напруження найвищої нервової діяльності учнів.
Сучасний урок англійської мови характеризується великою інтенсивністю та вимагає в учнів концентрації уваги, напруження сил, бо у великій кількості використовуються тренувальні вправи.Слід пам’ятати, що вчитель, який бажає щось міцно закріпити у пам’яті дитини, повинен потурбуватися про те,щоб як можна більше органів відчуття – око, вухо, голос, м’язові рухи – приймали участь у запам’ятовуванні.
Різноманітні методичні засоби значно підвищують працездатність дітей, бо залучають до роботи інші аналізатори, нові, не втомлені ділянки головного мозку.
Зняти втому, підвищити працездатність допомагають:
-засоби релаксації;
-багаторазовіфізкультхвилини;
-звукова гімнастика;
-ігри та ігрова терапія;
 - використання засобів мультимедіа;
 - музикальний супровід уроку;

                                   Засоби релаксації
Важливим резервом в стабілізації емоційного стану є  вдосконалення дихання. Як не дивно, але не всі люди вміють правильно дихають. Зосереджуючи свою увагу, неважко помітити, як змінюється дихання людини в різних ситуаціях. По-різному дихають ті, хто спить, працює, гнівається, радіє, лякається, сумує. Очевидно, що дихання залежить від внутрішнього стану людини, а тому довільне і впорядковане дихання буде справляти зворотну дію на цей стан. Отже, навчившись впливати на своє дихання , ми отримаємо ще один засіб емоційної саморегуляції.
Ефективність емоційної саморегуляції сприяє використання прийомів візуалізації. Це створення внутрішніх образів у свідомості людини, тобто активізацію уяви з допомогою слухових, зорових, смакових, нюхових відчуттів, а також \їх комбінацій.
Візуалізація допомагає людині активізувати її емоційну пам’ять, відтворити її відчуття, які вже пережились.
Відтворюючи в свідомості образи зовнішнього світу, можна швидко відволіктись від напружених ситуації, відновити емоційну рівновагу.
Зізновидом візуалізації є вправи”сюжетної уяви”,що ґрунтується на використанні певного образного кольору і просторових уявлень людини.
Свідомі уявлення зафарбовуються в потрібний колір,що відповідає емоційному стану,який моделюється.
Колір наділений сильною емоційною  дією на нервову систему.
Червоний, помаранчевий та жовтий кольори -кольори активності, блакитний, синій та фіолетовий- кольори спокою, зелений колір _ нейтральний. Кольорові (температурні, звукові та т. д.) відчуття краще доповнювати просторовими уявленнями.
Якщо необхідно заспокоїтись , відпочити необхідно уявити широкий, відкритий простір (морський горизонт, відкрите небо, поле і т, д,). Для мобілізації організму допомагають образи тісний, вузьких просторів з обмеженим горизонтом (вузька вулиця з високими будинками, тісна кімната).
Використання даних прийомів дозволяє викликати необхідний емоційний стан в потрібний момент (спокій – просторе блакитне небо, зимовий краєвид в фіолетових сутінках; активність – літній пляж, яскраво-жовтий пісок).
Слід вжитися в уявну картину. Пропустити через себе і зафіксувати її у свідомості.
Поступово виникає стан розслаблення і спокою, або навпаки, активності та бадьорості.
Перевага даних методів у їхній доступності, можливості застування в звичних умовах та можливості активного використання під час уроків.

                                        Фізкультхвилинка
Більшу частину доби  дитина перебуває у сидячому стані : у школі під час уроків, удома. Коли виконує домашнє завдання, читає, переглядає телепередачі або грається у комп’ютерні ігри.
При цьому дитині несе велике фізичне навантаження.
Сидячий стан вступає у протиріччя з фізичним розвитком дитини . Як наслідок-розвиток перевтоми. У дитини знижується працездатність ,проявляються негативні емоції, погіршення самопочуття.
Дитина може скаржитись на головний біль. Дехто з дітей починає порушувати правила поведінки на уроці.Тому при виявленні в дітей перших ознак  перевтоми, необхідно робити перерви, під час яких діти б могли виконувати нескладні фізичні вправи. Такі перерви під час уроку(фізкультхвилинки) сприяють поліпшенню функціонування мозку, відновлюють тонус м’язів, які підтримують правильну поставу, знімають напругу з органів зору і слуху, з утомлених від письма пальців.
Фізкультхвилинка має стати обов’язковим елементом кожного уроку.Фізкультхвилинка включає 3-4 вправи, добре знайомі дітям і легкі для виконання. Кожна вправа виконується 3-4 рази в середньому темпі. Тривалість фізкультхвилинки 2-3 хвилини. Щоб процес виконання фізичних вправ був цікавий для дітей, необхідно час від часу змінювати вправи (кожні 2-3 тижні) виконувати під музику,включати танцювальні рухи.
Дітям подобаються фізкультхвилинки, які супроводжуються віршованими текстами, щоб у дітей не збивався ритм дихання, їхні рухи були точними і сильними, при проведенні таких фізкультхвилинокучитель або учень промовляє текст, а діти виконують  вправи

                            Звукова гімнастика
Ми правильно вимовляємо різні звуки завдяки доброї роботи органів артикуляції(язик, губи, нижня челюсті та м’яке піднебення). Точність  та сила дій цих органів у дитини розвивається поступово, у процесі мовної діяльності. Тому під час уроків буде дуже доречно впроваджувати саме звукову гімнастику. Ціль якої полягає у виробітку правильних рухів органівартикуляційного апарату, необхідних для вимовляння звуків. Проводити гімнастику треба робити кожен день, для того щоб навики дітей закріпилися, але потрібно це робити в ігровій формі.

                            Ігри та ігрова терапія
Гра – завжди була найулюбленішою формою роботи для дітей. Вона допомагає розв’язати задачі різної важкості, формувати нові необхідні вміння  та навички. Чим цікавіші ігрові події, які вчитель використовує на уроках, тим непомітніше, але ефективніше учні закріплюють, узагальнюють, систематизують отримані знання. Гра – це певна ситуація, яка багаторазово повторюється,і кожен раз у новому варіанті. Вона поряд із працею і навчанням – один з основних видів діяльності людини. Гра як феномен культури навчає, виховує, розвиває, соціалізує, розважає, дає відпочинок, вносячи в зміст дозвілля нескінченні сюжети і теми.

1 коментар: